מצחיק, שונה, קיצוני – הם מהגורמים המרכזיים שמניעים את האינטרנט, בצירוף מהירות תגובה ויכולת הפצה כמובן. אין זה מקרה, אם כן, שגברת Sweet Brown (קראתם נכון, קוראים לה "חום מתוק") הפכה לגיבורת רשת ויראלית לאחר שנתנה את הריאיון הטלוויזיוני הבא  

הרשת יכולה להיות משעשעת ומצחיקה, נקמנית ומרושעת, ולעתים אפילו לעשות משפטי שדה שפוגעים באנשים. אבל אולי יותר מהכל – הרשת, בדרכה המיוחדת, יכולה להעלות דמויות ואנשים לדרגת סלב בין רגע. זה בדיוק מה שקרה לגברת נחמדה מאוקלהומה סיטי בארצות הברית שביתה החל לעלות באש, לאחר שהתראיינה לרשת הטלוויזיה המקומית. שימו לב גם לבנה שמתהלך ברקע כסהרורי שלא יודע את מקומו.

סתם התעוררתי כדי להביא קולה קרה, ואז חשבתי לעצמי – מי עושה מנגל?. ואז אמרתי 'אוי, ישו, זו שריפה!'. אז רצתי החוצה, אפילו לא שמתי נעליים ולא שום דבר, אלוהים. ברחתי על חיי, ואז העשן הגיע אליי – ואני יש לי ברונכיט! למי יש זמן לזה?!

עכשיו, אתם בטח שמתם לב שלא מדובר במרואיינת משעממת, בלשון המעטה. אבל לא רק אתם שמתם לב לכך – כנראה שאי שם קיימים אלפי גולשים עירניים שרק חיכו להזדמנות להתחיל בחגיגה רבתי. הסיפור לא נגמר בגשם של הסרטונים שהציף תוך זמן קצר את יוטיוב, אבל על כך מיד בהמשך. בינתיים קבלו הדגמה לאחד הרמיקסים המעולים שעלו בעקבות הריאיון

כראוי לסיפורי רשת ויראליים בהם אנשים הם הדמות המרכזית, העניין היה רחוק מלהסתיים. לאחר שסיימו לעשות חיקויים וספופים לקטע, רצו הגולשים הזריזים למקום מגוריה של חום מתוק ובנה, כדי לפגוש אותם, ולהביא לה את מה שבסך הכל ביקשה לקבל לפני שכל העניין הפך למה שהוא הפך – קולה קרה, בערימות.

מרגע שהסיפור הפך ויראלי, גם ערוצי הטלוויזיה עטו עליו. הערוץ ששידר את הריאיון הראשון הקים עמוד עם כל הרמיקסים של הגולשים. ערוץ חדשות אחר עשה עליה כתבת פולו אפ. משם הדרך של גברת חום מתוק ובנה להופיע באולפן היתה קצרה מאוד, כפי שניתן לראות בסרטון הבא

שני הגיבורים החדשים, אנשים פשוטים ואנונימיים עוד לאותו מקרה, הבינו שנפלה לידיהם הזדמנות של פעם בחיים, והחליטו לנסות להרוויח מכל העניין, ובעצם מדוע לא? הם הקימו אתר (רשמי, עם חתימה, כמובן) בו הם מוכרים חולצות ב-21 דולר ליחידה. בעזרת המכירות היא מקווה להצליח לקנות בית ואוטו שישמשו את בני משפחתה. "תביאו לי מכונית נחמדה, איזה מיני-ואן או משהו כזה, כדי שנוכל לנסוע לפארק", היא אומרת. עמוד הפייסבוק שלה מונה בינתיים רק 1,300 איש, אבל היא כבר מגדירה את עצמה שם, איך לא, "דמות ציבורית" – Public Figure. מכובד.

אני ויראלית. עכשיו איך עושים מזה כמה שיותר כסף? האתר של גברת חום מתוק

אגב, לא חסרות דוגמאות דומות מהעבר מהעבר. ראשית, המקרה מזכיר מאוד את אנתוני דודסון, שפורץ חדר בשכונתו, והפך בעקבות הריאיון הזה בין לילה לסלב-רשת. על שמו בנו אפליקציית אייפון, והוא אף עשה פיילוט לתכנית ריאליטי על משפחתו. סיפור סינדרלה אחר שייך לטד וויליאמס, שבזכות הקול הרדיופוני שלו הפך מהומלס לקריין של קבוצת הקליבלנד קאבלירס מה-NBA, ובעצם קיבל את חייו במתנה. ובל נשכח את ידידנו דאבל ריינבואו – סרטון שהפך ויראלי בקרב הגולשים, וזיכה אותו בקמפיין פרסומי עבור חברת מייקרוסופט.

לכן, אם לשפוט לפי המקרים הללו, שווה לעקוב ולראות לאן תגיע ידידתנו החדשה הגברת חום מתוק. לא נותר אלא לאחל לה ולבנה כל טוב ובהצלחה. אמן ואינשאללה שיעשו מיליונים, אבל עד אז אני משאיר אתכם עם כמה גרסאות נוספות שיצרו הגולשים.

גרסאת הילדים

גרסת הגבר המגודל

הגרסא המצויירת